Vásárlási feltételek
ÁSZF
ÁSZF
Általános szerződési feltételek
A jelen ÁSZF tartalmazza a weeby.hu azaz a szolgáltató weboldalának használatának feltételeit az alábbiak szerint:
A Szolgáltató adatai
A szolgáltató webáruházának internetes címe: www.weeby.hu
A szolgáltató neve: Csomós Ferenc e.v.
A szolgáltató székhelye: 7020 Dunaföldvár, Temető sor 14.
Nyilvántartási szám: 58658396
Adószám: 48343857137
Ügyfélszolgálat adatai:
Telefon: +36 30 839 7666
E-mail: info@weeby.hu
A szerződés nyelve: magyar
A weboldal tárhelyszolgáltatójának műszaki üzemeltetője:
Cégnév: Shoprenter
Az általános szerződési feltételek elfogadása
- A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit „pénztár oldalon” található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között.
- Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. nem regisztrálhat és nem küldhet megrendelést sem.
- A megrendeléssel, visszaigazolással és a végszámlával létrejövő szerződés kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, azt a Szolgáltató nem iktatja, a későbbiekben nem lesz hozzáférhető.
- 45/2014(II.26)Korm.r. 15.§(1) szerint eljárva, ezúton is felhívjuk
vásárlóink szíves figyelmét, hogy a webáruházban leadott megrendeléssel
a vásárlónak fizetési kötelezettsége keletkezik!
- A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
Jelen szerződés pontjai:
- Az elektronikus adásvételi szerződés létrejötte
- A megrendelés lépései, feldolgozása és teljesítése
- A szerződés nyelve
- Adatkezelés
- A weboldal műszaki üzemeltetője
- A termékek tulajdonságai
- A termékek ára
- Előrendelhető termékek
- Digitális termékek
- Telefonos ügyintézés
- Kiszállítás
- Fizetési módok
- Kiemelt rendelkezések
- Panaszkezelés
- Online vitarendezési platform
- Jótállás
- Kellékszavatosság, termékszavatosság
- Elállás és elállási nyilatkozatminta
- Pontrendszer
- Az elektronikus adásvételi szerződés létrejötte:
Ha a Felhasználó megrendelést küld a Webáruház oldalain, a szolgáltatási kötelem keletkezéséről a Szolgáltató emailben (Korm.r.4.§ 9.) tájékoztatja a Felhasználót. A megrendelést e-mailben visszaigazolja, adásvételi szerződés jön létre a vásárló (felhasználó) és a szolgáltató között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni.) 2001:CVIII 6.§(2) szerint. A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés, írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
Vásárlás vagy regisztráció során a Felhasználó köteles valós és saját adatokat megadni. Amennyiben a vásárláskor vagy regisztrációkor nem valós, esetleg más személy adatai kerülnek megadásra, a létrejövő elektronikus szerződés semmisé válik. Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli, amennyiben a Felhasználó más személy adataival vagy más nevében jár el vásárlása vagy regisztrációja során.
A Szolgáltatót továbbá nem terheli felelősség abban az esetben, ha szállítási késedelem, illetve egyéb probléma merül fel, amely visszavezethető a Felhasználó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott adatokra.
Szolgáltatót semminemű felelősség nem terheli, ha a Felhasználó elfelejti regisztrációkor beállított jelszavát, vagy az illetéktelen személyek számára hozzáférhetővé válik, s emiatt a Szolgáltató felé fel nem róható okokból károk, problémák lépnek fel.
- A megrendelés lépései, feldolgozása és teljesítése:
2.1. A regisztráció menete: Fiókot a weboldal tetejen lévő „Belépés” gombra majd a „Hozz létre saját fiókot” gombra teheti meg. A vásárlás lehetséges a weboldalra történő előzetes regisztráció nélkül is.
2.2. A kosár használata: A megrendelni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával tudja a kosárba helyezni, a mennyiséget pedig a termékre kattintva tudja szabályozni, vagy pedig a jobb felső sarokba „Kosár” gombra kattintva adhat hozzá vagy csökkenthet a darabszámon.
2.4. Belépés a pénztár oldalhoz, a fizetési mód és eszköz kiválasztása, rendelés elküldése.
2.5. A Szolgáltató a megrendelés megérkezését elektronikus úton visszaigazolja. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő megérkezettnek, amikor az a Szolgáltató és a Megrendelő számára is egyaránt hozzáférhetővé válik. Amennyiben visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 24 órán belül nem érkezik, akkor az info@weeby.hu vagy a +36 30 839 7666-as telefonszámon érdeklődjön.
2.6. A megrendelt termék(ek)et kizárólag futárszolgálattal vagy csomagátvevő automatáknál veheti át. Utánvétre lehetőség nincs. A kiszállítás átlagosan a megrendelés visszaigazolását követő 3-8 munkanapon belül történik futárszolgálattal, csomagautomatával küldve jellemzően 3-8 munkanap. (Bővebben lsd. 11.-es pont)
2.7. Az adatbeviteli hibák megrendelés feladását megelőző azonosításához és kijavításához biztosított eszközök:
- a “Kosár” tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető.
- a személyes adatok bármikor megváltoztathatók a „pénztár oldalon”, illetve a regisztrációt követően a “fiókom” menüpontban.
2.8. A weboldalon leadott rendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. Abban az esetben, ha a megrendelés a munkaidő lejártát követően történik meg, úgy a rendelés a rákövetkező munkanapon kerül feldolgozásra.
2.9. A rendelések általános teljesítési határideje a visszaigazolástól számítva futárszolgálattal szállítva 3-8 munkanap, esetenként ettől eltérően több is lehet, akár elérheti a 40 napot is. A weboldalon feltüntetett szállítási idők tájékoztató jellegűek.
2.10. Az adásvételi szerződést követően a Szolgáltató köteles a megvásárolt termék tulajdonjogát átruházni, a Felhasználó pedig köteles annak vételárát megfizetni, majd a terméket átvenni.
2.11. Amennyiben az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a megvásárolt termék eljuttatását a vevőhöz, a kárveszély onnantól száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokába kerül a termék. A kárveszély a termék átadásakor a fuvarozó számára átszáll a vevőre.
2.12. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, a felek eltérő megállapodásának hiányában, az eladó (jelen ÁSZF szerint: Szolgáltató) a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb negyven napon belül köteles a vevő (Felhasználó) rendelkezésére bocsátani a terméket.
2.13. Ha a Szolgáltató késedelme áll fenn, akkor a Felhasználó jogosult póthatáridő kitűzésére. Amennyiben az eladó a póthatáridőn belül sem teljesíti kötelezettségét, a vevő jogosult elállni a szerződéstől.
2.14. A Felhasználónak jogában áll a póthatáridő kitűzése nélkül elállni a szerződéstől, amennyiben a szolgáltató megtagadta a szerződés teljesítését; vagy ha Szolgáltató amiatt nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségét, mert a szerződésben szereplő termék nem áll rendelkezésére, erről okvetlenül köteles tájékoztatni a Felhasználót, valamint a Felhasználó által megfizetett összeget visszatéríteni.
- A szerződés nyelve
A szerződés (ÁSZF) magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára bármikor hozzáférhető, annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.
- Adatkezelés
Vásárlóink számlázási adatait Szolgáltatónak rögzítenie kell (Korm.r.4.§ 9.) tartós adathordozón, ami olyan eszköz, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását és a tárolt adatok változatlan formában és
tartalommal történő megjelenítését. Ilyen eszköz különösen a papír, az
USB kulcs, a CD-ROM, a DVD, a memória kártya, a számítógép merevlemeze
és az elektronikus levél. A rendeléskezelés során történő adatkezelés szabályait a 2011. évi CXII. Infotv. alapján készült Adatkezelési nyilatkozatunk tartalmazza
- A weboldal műszaki üzemeltetője
Weboldal Műszaki Üzemeltetése:2001:CVIII.Ektv.4.§ h) pontja tekintetében tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy adataik tárolását Shoprenter (1116 Budapest, Albertfalva u. 3/A) szerverterme végzi. Az adatok tehát Magyarországon belül, Budapesten kerülnek tárolásra. Elérhetőségek: telefonszám +36-1/234-5012 e-mail cím: info@shoprenter.hu
- A termékek tulajdonságai
A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain.
- A termékek ára
A termékek mindig a megrendelés pillanatában feltüntetett fogyasztói áron kerülnek értékesítésre – Szolgáltató fenntartja a jogot termékei árainak eseti változtatásaira, amely nem visszaható hatályú. A vételárak a termékek mellett kerülnek feltüntetésre. Az 1997:CLV.Fogyv.tv.14.§(4) és (5) szerint az árak AAM (alanyi adómentes) bruttó árak, feltüntetése magyar forintban történik.
Akciós ár bevezetésekor a Szolgáltató köteles tájékoztatni a Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
Amennyiben pontatlanságból vagy egyéb okból hibás ár kerül a Webáruház felületére, elsősorban a nyilvánvalóan helytelen, pl. termékhez tartozó közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától különösen nagy mértékben eltérő, esetleg rendszerhibából adódóan “0” Ft vagy “1” Ft jelenik meg a termék mellett, akkor a Szolgáltatónak nem kötelessége a hibás áron a Vásárló tulajdonába bocsátani a terméket, azonban köteles a termék szállítását felajánlani annak helyes árán, amelynek tudatában a Vásárló dönthet a vásárlástól való elállás mellett.
- Előrendelhető termékek
Előrendelhető termékek esetén a Szolgáltató az árváltozás jogát fenntartja. Előrendelhető termékek esetén a beérkezési idő tájékoztató jellegű, a gyártó / nagykereskedő bármikor megváltoztathatja azt.
- Telefonos ügyintézés
A Weeby.hu ügyfélszolgálata elérhető a +36 30 839 7666-as telefonszámon minden hétköznap 9:00-17:00-ig.
Korm.r. 6.§ Ha a vállalkozás a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, a vállalkozás biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli.
- Kiszállítás, személyes átvétel
11.2. Szállítási költségek:
- GLS házhozszállítás: 1500 Ft
- GLS csomagpont: 1500 Ft
- Foxpost csomagautomata: 1190 Ft
- Szállítási költség 20.000 Ft vagy afölötti vásárlás esetén: 0 Ft
Átlagos szállítási idő 3-10 munkanap, kivételes esetekben akár 40 munkanapot is igénybe vehet a kiszállítás.
11.3. A termékek kiszállítását a szolgáltató a vásárlóval e-mailben vagy telefonon egyeztetett időpontban végzi.
11.4. A vásárló köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni
11.5. Minden rendelés mellé elektronikus számlát küldünk, mely a szállítási díjat is és az utánvétel költségét is tartalmazza. A szállítási költség magában foglalja a csomagolás során felmerülő költségeket is.
11.7. A vásárló által megrendelt, de át nem vett, ezért a Szolgáltatóhoz visszaszállított csomagok esetében a szállítás és a visszaszállítás díja a megrendelőt terhelik.
- Lehetséges fizetési módok
12.4.1. A bankkártyás fizetés módja
Bankkártyával közvetlenül a Barion biztonságos rendszerén keresztül is fizethetsz a webshopunkban.
Bankkártyás fizetés Barionnal!
A Barion elektronikus fizetési szolgáltatás, amivel kényelmesen és biztonságosan lehet bankkártyával, vagy előre feltöltött egyenleggel fizetni áruházunkban.
A Barion Smart Gateway egy teljesen hazai fejlesztésű, bankoktól független bankkártya és e-pénz elfogadására alkalmas fizetőkapu, amely verhetetlen árai mellett számos innovatív funkcióval rendelkezik. Használata még kényelmesebb a csupán egy perces regisztrációt követően. Mivel a bankkártya-számokat egy PCI DSS tanúsítvánnyal ellátott biztonságos rendszer tárolja, elég a regisztrált email cím és jelszó megadása bármilyen eltárolt kártya használatához. A Barion webes felületén riportok, export lehetőség, valamint kiküldött havi számlalevél segítik az üzleti folyamatokat, illetve a hivatalos elszámolást. A tranzakciók valós időben zajlanak, és mobil applikációban is lehet látni a beérkező tételeket. A Barion felhasználók az ingyenes Barion applikáció segítségével egyre több boltban és vendéglátóhelyen mobillal is tudnak fizetni, anélkül, hogy készpénzt vagy bankkártyát kellene magukkal vinniük. A banki biztonságot az MNB felügyelete garantálja (MNB engedély: H-EN-I-1064/2013). A bankkártya visszaélések elleni védelmet rugalmasan és igazságosan kezeljük.
A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló e-pénz kibocsátó, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Keresd a Barion weboldalát:
A bankkártyás fizetéshez a webshopunkban nem kötelező a regisztráció, elég megadni bankkártyád számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot, valamint egy működő e-mail címet.
Ha azonban regisztrálsz, soha többé nem kell begépelned a kártyaadataid egyetlen Barion elfogadóhelyen sem, a fizetéshez elég az e-mailcímed és jelszavad. Ez nem csak kényelmes, de a biztonságodat is növeli!
Fizetéshez használhatod:
Mastercard vagy Maestro bankkártyádat
Visa vagy Electron bankkártyádat
Amex bankkártyádat
Bankkártya nélkül a Barionnal:
Ha nincsen bankkártyád, fizetéshez használhatod, az előre feltöltött Barion egyenlegedet, amelyet átutalással vagy készpénz befizetéssel tudsz feltölteni, illetve amire ismerőseid is tudnak neked pénzt küldeni. Ebben az esetben emailcímed és jelszavad megadásával tudsz fizetni. A bankkártyás fizetésnek a vásárló részére nincsen felára. A regisztráció és a Barion mobil alkalmazás, valamint a pénz fogadás és küldés ingyenes. Nincs havi díj sem.
A Barion egyenlegkezelés is ingyenes, nincs belépési vagy havi díj. Az egyenleg feltöltésének és visszaváltásának vannak szerény díjai, de a banki átutalással történő feltöltés ingyenes.
BARION ALKALMAZÁS:
A Barion alkalmazásokkal követheted vásárlásaidat, Barion egyenleged is itt kezelheted, illetve pénzt küldhetsz vagy fogadhatsz.
ELSŐ A BIZTONSÁG:
A Barion szervereit a Norton/Symantec/Verisign 256 bites SSL titkosítása védi. Fizetés előtt mindig ellenőrizd, hogy valóban a Barion biztonságos szerverén adod meg a fizetéshez szükséges bankkártya adatokat vagy jelszót. A böngésződ zöld színnel jelzi, ha a fizetés biztonságos, és a fizetőoldal tulajdonosát Barion Payment Inc [HU] néven azonosítja.
A Barion rendelkezik a bankkártya társaságok által megkövetelt PCI DSS tanúsítvánnyal, így jogosult bankkártya adatokat kezelni. A Barion szerverek biztonságát a Magyar Nemzeti Bank előírása szerint alakították ki.
A bankkártya adatok megadásánál az alábbiakra szeretnénk felhívni a figyelmet:
Kártyán szereplő név: A bankkártyán található kártyatulajdonos személynevét adja meg!
Bankkártyaszám: A kártyán található 16 karakterű sorszámot írja be, szóközök és kötőjelek nélkül. Amennyiben olyan OTP Maestro típusú kártyát használ, melynek 10 jegyű kártyaszáma van, kérjük a 675761 sorszámot írja be a kártyán található karakterek elé! Figyelem! A bankkártyaszám nem azonos bankszámlaszámmal!
Lejárati dátum: A kártyán hónap/év formátumban van feltüntetve a lejárati dátum (pl. 10/09 – 2009. október). Kérjük, a lenyitható ablakokból válassza ki az ön kártyájának érvényességi dátumát!
Ellenőrző kód: Más néven CVC2. A dombornyomott kártyákon (Visa Classic, MasterCard és American Express) mindig van ellenőrző kód. Más kártyatípusokon is lehet. A kártya hátoldalán a tulajdonosi aláírás felett/alatt/mellett található számsor utolsó 3 karaktere adja ezt a kódot. Amennyiben kártyája rendelkezik CVC2 kóddal, kérjük a fizetéskor adja meg!
A vásárlás visszaigazolása A sikeres vásárlásról emailben értesítjük a vásárlót . Ha ezt a visszaigazolást 3 órán belül nem kapja meg, kérjük, NE kezdeményezzen újabb vásárlást, hanem hívja a fentebb megadott telefonszámot. A visszaigazolást kérésre újra elküldjük. A vásárlás sikeres lebonyolítása nem függ a visszaigazolás megküldésétől. Kommunikációs hiba is okozhatja, hogy a vásárló nem kap visszaigazolást. Ez esetben is kérjük, lépjen kapcsolatba az ügyfélszolgálattal.
12.4.6. Hiba a fizetés során Amennyiben hiba lépett fel a fizetés során, kérjük, hívja ügyfél szolgálatunkat. Ne indítsa újra a vásárlást!
12.4.8. Biztonságos bankkártya tranzakció: Fizetési oldalunkon keresztül fizethet bankkártyával, a Barion által nyújtott biztonságos szolgáltatás segítségével.
- Kiemelt rendelkezések
- 13.2 Webáruházunkból csak 18 éven felüli személyek rendelhetnek.
- 13.5 Korrekció:
Amennyiben a webshopban elírás történik a termék leírásában vagy a feltüntetett árban, úgy a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ebben az esetben a hiba felismerése és módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt a változásról. A Vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést vagy elállhat a szerződéstől. Hibás árnak minősül különösen a nyilvánvalóan téves ár, ami az érintett termék közismert árától jelentősen eltér, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os ár, vagy egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató ár.
Panaszkezelés
A panaszbejelentéseket kiemelt feladatként kezeljük. Emellett a beérkezett észrevételeket rendszeresen elemezzük, és ennek eredményeit felhasználjuk szolgáltatásaink és ügyfélkezelési rendünk továbbfejlesztésére. A panaszokat és a panaszosokat bármilyen megkülönböztetés nélkül, egyenlően, azonos eljárás keretében és szabályok szerint kezeljük.
14.2. Panasz bejelentése írásban:
Írásbeli panaszát bejelentheti postai úton vagy elektronikus levélben.
A hatékonyabb ügyintézés érdekében a Szolgáltató kéri Vásárlóit, hogy lehetőség szerint elektronikus úton (e-mail) nyújtsák be panaszaikat. A panasz elbírálásához szükséges a konkrét ügy pontos leírása, több kifogás esetén azok, illetve indokaik elkülönített rögzítése, továbbá a határozott igény megjelölését és a panaszban foglaltakat alátámasztó dokumentumok másolatát is mellékelni kell a beadványhoz. (Pl.: törött, sérült termék esetén fotó a termékről) Amennyiben a panasznak voltak előzményei, az ezekkel kapcsolatos információkat (pl.: rendelésszám, terméknév, cikkszám) is kérjük megadni szíveskedjen. Az írásbeli panasz érvényességi kelléke a Vásárló aláírása.
A Vásárló az írásbeli panaszát az info@weeby.hu e-mail címen teheti meg.
Online vitarendezési platform
15.1. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
15.2. Az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete (Rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot.
15.3. A Rendelet szerint az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban letelepedett szolgáltatók közötti, online szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták, így az online megkötött szerződésekkel összefüggő pénzügyi fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére irányuló kommunikációt ezen a platformon keresztül kell a fogyasztóknak biztosítani.
15.4. Az online vitarendezési platform 2016. február 15-től elérhető a fogyasztók számára.
15.5. A Rendelet hatálya közvetlenül kiterjed a Magyarországon székhellyel rendelkező pénzügyi szolgáltatóra, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban pénzügyi fogyasztói jogvita merül fel. A fogyasztó a Rendelet szerint online vitarendezési platformon keresztül online kezdeményezheti a jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezését a közösen megválasztott vitarendezési fórumnál. Magyarországon a pénzügyi fogyasztói jogviták rendezésére a Pénzügyi Békéltető Testület jogosult.
Az online vitarendezési platform honlapja: http://ec.europa.eu/odr
Az online vitarendezési platformról bővebben az alábbi linken tájékozódhat: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks
- Jótállás
Amennyiben Cégünk a szerződés megkötésekor a teljesítésre (termékek szolgáltatása) jótállási kötelezettséget vállal vagy jogszabályi előírás alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt helytállni tartozik az értékesített termékekért. Ebben az esetben Cégünk a helytállási kötelezettség alól akkor mentesülhet, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett, vagyis a hiba a nem rendeltetésszerű használat következménye.
Jótállás esetén a megvásárolt termékekre hibás teljesítés esetén a termék átadásától kell számítani a jótállási határidőt. A jótállás során meg kell különböztetni a kizárólag a fogyasztókra vonatkozó kötelező jótállást (151/2003. Kormányrendelet) és a vállalt jótállást.
16.1. Kötelező jótállás
A kötelező jótállást Cégünk és a fogyasztók között a 151/2013. Kormányrendelet határozza meg. Ez tartalmazza a kötelező jótállás alá tartozó termékek körét és a jótállás kötelező határidejét, amely 1 év.
16.2. Jótállási jogok
Jótállás alapján a fogyasztót ugyanazon jogok illetik meg, mint Kellékszavatosság esetén. A fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a Szavatossági jogosultságoktól függetlenül is megilletik. A nem fogyasztókra vonatkozó jótállási jogokat és feltételeket külön jótállási feltételek tartalmazzák.
A jótállási igényt
- termékszavatosság
2013 évi V.tv. (Ptk. 6:159.§ – 6:174.§) szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényre, jótállásra anyagi követelést csak a megérkezett tételek átvétele után,
- a) közös megegyezés útján,
- b) békéltető eljárással vagy
- c) polgári jogi eljárásban lehet érvényesíteni. 2010. évi CLXXXIV tv. 1.sz. melléklete alapján illetékes polgári bíróság: a FŐVÁROSI TÖRVÉNYSZÉK Budapesti II. és III. Kerületi Bírósága.
Az illetékes Iparkamara mellett működő Békéltető Testületek:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Weeby.hu hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított egy hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta
16.2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
17.3. Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja
17.3.1. Személyes bejelentés
A vásárló bejelentheti személyesen jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónál. Ekkor az Szolgáltató munkatársa a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
– a vásárló nevét, címét,
– a termék megnevezését, vételárát,
– a vásárlás időpontját,
– a hiba bejelentésének időpontját, – a hiba leírását,
– a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
– a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti.
A jegyzőkönyv másolatát a vásárló átadja.
17.3.2. Írásban történő bejelentés
A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak küldött levélben, vagy elektronikus levélben (info@geekstore.hu).
Ekkor a levélnek tartalmaznia kell: – a vásárló nevét, címét,
– a termék megnevezését, vételárát,
– a vásárlás időpontját,
– a hiba bejelentésének időpontját,
– a hiba leírását,
– a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.
- Elállás és elállási nyilatkozatminta
18.1. Elállási/felmondási jog
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
A Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (rendelet) alapján termék adásvétele esetén úgynevezett elállási jog, illetve szolgáltatás nyújtása esetén felmondási jog illeti meg a Fogyasztónak minősülő Ügyfelet internetes vagy telefonos megrendelés esetén.
Fogyasztó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a Fogyasztó jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést. Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó vagy a Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Ha a Fogyasztó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni az info@weeby.hu e-mail címre. Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is. (lásd lejjebb)
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését, egyéb költség a Fogyasztót nem terheli.
A termék postai küldeményként nem küldhető vissza.
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
Fogyasztó a köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit, ha fogyasztó a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a felmondási jogát.
Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
18.2. Az elállás/felmondás joghatásai
Ha a Fogyasztó eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) Fogyasztó köteles a Szolgáltató a Weeby.hu számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
18.3. A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
18.4. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a Fogyasztó számára visszafizetendő összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy a terméket visszaküldte.
18.5. A Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási- és felmondási jogot
- a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti
- b) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak
18.5. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- amennyiben a termék csomagolása sérült (figurák, szobrok, replikák, akciófigurák, elektronikai eszközök esetén) és/vagy a terméken használat nyomai, sérülések látszódnak;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
- nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
18.6. Elállási nyilatkozatminta:
Címzett:
info@weeby.hu
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
Kelt:. 2023. 10. 05.